Sunday, August 19, 2012

Teppe

Har virkelig falt for hekling om dagen, vel egentlig så har jeg heklet det siste året. Det er så mange fordeler med å hekle, man kan legge det fra seg, uten at det egentlig kan skje store skader. Skulle du miste pinnen, betyr ikke det at hekletøyet ditt er ødelagt ;) Så jeg er veldig glad i å hekle.
Som dere sikkert har fått med dere, så har den siste tiden gått med på å lage babytepper, og fant ut at jeg veldig gjerne skulle hatt ett teppe selv. Har sett en oppskrift på Dropsdesign sine sider, som jeg virkelig har hatt lyst til å lage. Så, når jeg endelig var ferdig med teppene, slo jeg til å handlet garn til teppe for min egen del.

Det har vært veldig morsomt å lage, det blir ordentlig ullteppe. Det er 65% ull og 35% alpaca. Kan ikke bli noe annet enn godt det! Her har dere det halvferdige resultatet:


Jeg synes mulig det blir litt kort... så får se hvordan det blir når det er ferdig. Er det for lite, så får jeg dampe det litt ekstra, og strekke det. Det er uansett første tingen i år jeg lager til meg selv. Comfort in a blanket!

No comments:

Post a Comment